Valentine’s Day story

hot-chocolate-1402045_640

W powietrzu czuć magię miłości. Witryny sklepowe przepełnione są słodkościami, pluszakami, serduszkami… Świat jest aż przesycony czerwienią i różem. Zakochani… Wszędzie wokół zakochani… Kartki z wyznaniami miłosnymi, prezenty, romantyczne kolacje, spacery…

valentines-day-1182250_640

Co to za magiczny dzień?

 – 14 luty-   WALENTYNKI

 

Zastanawiałeś się kiedykolwiek jakie korzenie ma, wciąż  tak rosnące na popularności, ŚWIĘTO ZAKOCHANYCH? Czy to aby na pewno ŚWIĘTO ZAKOCHANYCH? Zanurzmy się odrobinę w historii… być może opowiem Ci coś, o czym nigdy wcześniej nie słyszałeś… Ciekawy? No to zaczynamy…

Dawno, dawno temu… (jak opowieść to i wstęp na poziomie musi być 🙂), w czasach bardzo odległych – przed Chrześcijaństwem – już Rzymianie dość hucznie celebrowali 15 dzień lutego. W starożytnym kalendarzu, luty był początkiem wiosny. Ptaki powracały, rośliny budziły się do życia… Ten wyjątkowy okres w roku mocno oddziaływał na ludzi. Ich serca, przepełnione miłością i radością pragnęły obdarowywać sobą innych. Wczesna wiosna miała w tym czasie ogromny wpływ na wzmocnienie chęci, jak również potrzeby zakładania rodzin przez ówczesnych ludzi. Jednakże, samo łączenie zakochanych w pary dokonywało się w dość nietypowy (patrząc z perspektywy współczesnego człowieka) sposób. Mianowicie, imiona młodych dziewcząt zapisywano na karteczkach umieszczonych kolejno w misie. Następnie, mężczyźni losowo wyciągali z misy karteczkę z imieniem swojej lubej. Wierzono, że to właśnie przeznaczenie pomogło tym młodym ludziom odnaleźć swoją prawdziwą miłość.

Nieco później, już w czasach mocno rozpowszechnionego Chrześcijaństwa, władze kościoła zaczęły wiązać lutowe celebracje z historią o świętym Walentym. Walenty był rzymskim kapłanem, żył w trzecim wieku a pośmiertnie został ogłoszony świętym. Cesarz, za czasów Walentego, wydał powszechny zakaz zawierania małżeństw przez żołnierzy. Uważał bowiem, że żołnierze powinni kochać jedynie cesarza i swoją ojczyznę- i tylko za nich powinni być gotowi walczyć i w ich obronie, bez mrugnięcia okiem, oddać życie.
W momencie, gdy w  sercu tych młodych wojowników pojawiłaby się kobieta, która jeszcze (nie daj Boże!) powiłaby młodzieńcowi dziecko, żołnierz mógłby przestać w odpowiedni sposób spełniać swoją funkcję. Uniemożliwiałoby mu to poczucie odpowiedzialności oraz miłość do rodziny. Kapłan Walenty, nie godząc się z wolą cesarza, postanowił pomóc kochankom- złamał prawo i potajemnie udzielał im ślubów. Jak nie trudno się domyślić, w końcu jego nielegalna działalność została odkryta przez cesarza. Walenty został uwięziony i skazany na śmierć ( Z innych źródeł można wyczytać, że do jego uwięzienia przyczyniła się odmowa porzucenia swojej wiary). Siedząc w niewoli, kapłan poznał młodą, niewidomą dziewczynę- córkę jednego ze strażników. Niewiasta była niezwykle dobrą, wrażliwą
i delikatną istotą. Przynosiła kapłanowi jedzenie, towarzyszyła mu. Spędzali ze sobą długie godziny i mocno się zaprzyjaźnili. Pewnego dnia, mężczyzna użył swojej mocy, ułożył dłonie na jej oczach i uzdrowił ją. Odzyskała wzrok! Tuż przed śmiercią, Walenty, napisał list do swej niewidomej przyjaciółki. Podpisał się pod nim słowami: ”from your Valentine” (twój Walenty). Kapłan został stracony dokładnie 14 lutego

Dzisiaj nikt, tak naprawdę, nie wierzy w prawdziwą magię tego dnia. Abstrakcją stało się znalezienie prawdziwej miłości akurat w ten dzień– jeżeli komuś się to udało, jest to po prostu zwykły zbieg okoliczności. Obecnie składanie sobie życzeń, przesyłanie kartek z wyznaniami miłosnymi czy wręczanie prezentów jest traktowane jedynie jako miły gest w kierunku drugiej, wyjątkowej dla nas osoby. Walentynkowy biznes stał się dla wielu przedsiębiorców rewelacyjnym pretekstem do zwiększenia sprzedaży, a co za tym idzie do pomnożenia zysków. Przedsiębiorcy wymyślają coraz to nowsze, lepsze, bardziej wyrafinowane, bijące po oczach nietuzinkowymi barwami prezenty, słodkości, kartki czy inne drobiazgi, po które ludzie ogarnięci walentynkowym szałem z przyjemnością sięgają, nakręcając tym samym cały ten uczuciowy biznes.

valentines-day-2009495_640

Spodobała Ci się historia o świętym Walentym?
Posłuchaj jej w wersji anglojęzycznej!

Have fun! 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=JdKZepHMFWE

KOŁA ZAINTERESOWAŃ

man-158329_640

W celu uatrakcyjnienia nauki, jak również wspierania naturalnej potrzeby rozwijania zainteresowań, Szkoła Języków Obcych ALICE posiada w swojej ofercie szereg różnych kół zainteresowań. Zajęcia w ramach danego koła, dostosowane są do jego tematyki. Dane formy aktywności są dobrowolne i bezpłatne dla wszystkich naszych kursantów.

Proponowane przez nas koła zainteresowań:

a)kółko teatralne– obejmujące pracę z przeróżnymi baśniami, zmodyfikowanymi na potrzeby sztuki teatralnej, nauka dialogów, występy teatralne.

b) kółko literackie– czytanie wybranych pozycji literackich odpowiednio przyporządkowanych do wybranego poziomu umiejętności językowych i późniejsze ich omawianie.

c) kółko muzyczne– tłumaczenie piosenek, nauka przeróżnych piosenek odpowiednio dostosowanych do poziomu językowego słuchaczy, praca przy użyciu nagrań karaoke.

d)kółko filmowe– oglądanie wybranych filmów, bądź ich fragmentów oraz ich późniejsze omawianie.

KĄCIK MALUCHA

family-1153129_640

W celu zapewnienia jeszcze większego komfortu nauki języka, Szkoła Języków Obcych ALICE wychodzi naprzeciw potrzebom rodziców małych dzieci, włączając do swojej oferty KĄCIK MALUCHA– miejsce odpowiednio przystosowane do potrzeb naszych milusińskich. Jeżeli rodzice mają ochotę podnieść swoje kompetencje językowe na którymś z naszych kursów, oferujemy profesjonalną opiekę nad ich pociechą w czasie, który spędzają na zajęciach. Co więcej, cały obiekt jest monitorowany.

BERBEĆ LESSON – coś dla maleństw i ich rodziców

baby-84626_640Naszym innowacyjnym pomysłem jest utworzenie specjalnego kursu, przygotowanego specjalnie na potrzeby matek niemowląt i małych dzieci.

Niemowlęta i małe dzieci mają naturalną zdolność do nauki języka. Bardzo szybko, bez zbędnego wysiłku przyswajają wiedzę w trakcie zabawy, co więcej, praktycznie od samego początku nabywają odpowiedni akcent. Żal nie wykorzystać tych umiejętności! Biorąc pod uwagę fakt, że język angielski stał się językiem powszechnie używanym, a jego znajomość wymagana jest praktycznie w każdym zawodzie, możemy naszym milusińskim zapewnić naprawdę dobry i łatwy start w przyszłość. Nauka języków obcych jest obok matematyki bardzo ważną dziedziną, która wpływa na dobry rozwój naszego mózgu. Rozwijając umiejętności językowe, rozwijamy pamięć, wyobraźnię oraz myślenie abstrakcyjne,
co z pewnością zaprocentuje w dalszej nauce.
Nauka niemowląt oraz małych dzieci to w głównej mierze otaczanie maluchów językiem obcym, jest to tzw. „zanurzenie w języku”. Dziecko powinno mieć możliwość wsłuchiwania się w pełne zdania oraz zwroty wypowiadane w języku obcym, bez zbędnego komentarza w języku ojczystym. Posiadając małe dziecko mówimy do niego w języku polskim, dziecko słucha, przyzwyczaja się do dźwięku słów, zdań, odgaduje ich znaczenie w kontekście naszych gestów, zachowania, następnie samo próbuje odtworzyć zapamiętane dźwięki w celu skomunikowania się z otoczeniem. Identyczna sytuacja ma miejsce gdy naturalnie zaczynamy zwracać się do dziecka w języku obcym, czy rozmawiamy w otoczeniu posługując się dany językiem.

Im szybciej zaczniemy edukację językową naszego maleństwa, tym będzie nam a przede wszystkim jemu, łatwiej. Zauważmy, że nowo narodzone w Polsce dziecko, po trzech, czterech latach życia, mistrzowsko włada językiem ojczystym. Dokładnie ta sama sytuacja ma miejsce, gdy otaczamy je językiem obcym.

Dlaczego warto uczyć małe dzieci?

Ponieważ ich umysły są najbardziej chłonne i bardzo szybko przyswajają wiedzę. Według naukowców około 50 % naszej zdolności uczenia się rozwija się do czwartego roku życia. Najwięcej uczymy się do drugiego roku życia. W tym czasie w dziecięcym mózgu powstają główne drogi nerwowe, odpowiedzialne za dalsze przyswajanie wiedzy. Jeżeli odpowiednio wcześnie zaczniemy uczyć dzieci języka obcego, jest szansa na wytworzenie w ich mózgu oddzielnej drogi nerwowej dla każdego, przyswajanego języka. Co ciekawe, dzięki osłuchiwaniu dziecka z językiem obcym, tempo jego rozwoju umysłowego jest szybsze. Poza tym, małe dzieci są ciekawe wszystkiego co je otacza a w początkowym etapie swojego życia przyjmują wszystko takie jakim jest, bez zadawania zbędnych pytań, co również wpływa na ich tempo uczenia się.

BERBEĆ LESSON, bo tak nazwaliśmy nasz kurs, to zajęcia stworzone specjalnie na potrzeby rodziców posiadających niemowlęta i małe dzieci. Są to zajęcia językowe, w skład których wchodzi wspólne czytanie, opowiadanie, rozmawianie, śpiewanie w języku angielskim. Kurs ten ma na celu podniesienie umiejętności językowych rodzica przy jednoczesnym umożliwieniu osłuchania się jego pociechy z językiem obcym. Szkoła Języków Obcych ALICE oferuje również odpowiednio przystosowaną salę zajęć umożliwiającą maleństwom, jak również ich rodzicom, odpowiednie i komfortowe warunki do nauki.

PODRĘCZNIKI

book-1760998_640Korzystamy z wyselekcjonowanych, ciekawych i ambitnych podręczników, jak również olbrzymiej bazy materiałów dodatkowych renomowanych wydawnictw. Nasze podręczniki zawierają zestawy nagrań umożliwiające również samodzielną pracę w domu w celu powtórzenia czy przećwiczenia przerobionego materiału.

ZAJĘCIA INDYWIDUALNE I KONWERSACJE

Mając świadomość tego, że nie każdemu odpowiada praca w grupie, Szkoła Języków Obcych ALICE wychodzi naprzeciw potrzebom klienta, oferując zajęcia indywidualne. Jesteśmy elastyczni i oferujemy dostosowanie zajęć do indywidualnych potrzeb naszego klienta, dbając jednocześnie o odpowiednio przystosowane materiały jak również pozytywną atmosferę zajęć.

W naszej ofercie znajdują się również konwersacje, zajęcia obejmujące rozmowę na różne tematy zaczerpnięte z życia codziennego. Praca na zajęciach odbywa się bez użycia podręcznika. Konwersacje mają na celu wyćwiczenie umiejętności swobodnej rozmowy oraz osłuchanie się z językiem. Zajęcia polegające na samym mówieniu, gwarantują zlikwidowanie, powszechnej wśród osób uczących się, bariery językowej/lęku przed mówieniem. Po naszych lekcjach już nigdy nie zabraknie Ci przysłowiowego „języka w gębie”. feedback-1872310_640

JAK UCZYMY

Opanowanie języka obcego bez jakiegokolwiek wkładu ze strony ucznia nie jest możliwe, jednakże nauka nie musi być przykrym obowiązkiem. Język obcy można, a nawet trzeba, przyswajać w sposób miły, przyjemny, bezstresowy a przede wszystkim efektywny.

My o tym wiemy i mocno o to dbamy!

Istnieje wiele różnych bardziej lub mniej skutecznych metod uczenia języka angielskiego. Niestety nie ma metody idealnej, każda posiada, poza licznymi zaletami, jakieś wady. Szkoła Języków Obcych ALICE skupiając się na kilku najlepszych, powszechnie używanych metodach nauki języka, wyselekcjonowała z nich jedynie najbardziej wartościowe elementy, których stosowanie daje najlepsze efekty. Dzięki temu, gwarantujemy sukces i satysfakcję.

Na zajęciach Szkoły Języków Obcych ALICE używane są elementy takich metod jak:

Metoda audiolingwalna – jej celem jest wykształcenie nawyków językowych w sposób mechaniczny poprzez wielokrotne powtarzanie, zapamiętywanie i utrwalanie danego materiału. Najistotniejszymi jej elementami jest pochwała nauczyciela, na prawidłowa reakcję, natychmiastowe korygowanie nieprawidłowej reakcji aby nie dopuścić do tworzenia błędów nawykowych oraz brak zbędnych tłumaczeń gramatycznych.

Metoda Berlitza (bezpośrednia) – na lekcji używany jest wyłącznie język angielski najważniejsza w tej metodzie jest nauka mówienia. Aby uczniowie mogli zrozumieć materiał nauczyciel posługuje się obrazkami gestami mimiką.

Metoda komunikacyjna (komunikatywna) – uczniowie odgrywają scenki z życia codziennego np. w sklepie, w restauracji itd. Uczeń dzięki tej metodzie ćwiczy umiejętność poprawnego zachowywania się w różnych sytuacjach dnia codziennego.

Metoda storytelling – różnorodne sytuacje spotykane w życiu codziennym przedstawiane są przez nauczyciela i uczniów w formie historyjek, najczęściej z podziałem na role. Dzięki zastosowaniu elementów dramy uczniowie stają się bohaterami i odgrywają scenki w przedstawieniach. Głównym celem tej metody jest samodzielność i aktywność uczniów. Poprzez zaangażowanie w lekcje uczniowie stają się zmotywowani do nauki języka.

Metoda TPR (total phisical response) – jest to inaczej metoda reagowania ciałem. Bazuje ona na naturalnej zdolności przyswajania języka przez dzieci. Dziecko najpierw osłuchuje się z językiem, rozwija jego zrozumienie a następnie zaczyna mówić. Na zajęciach, przy użyciu metody TPR, uczniowie wykonują wymagające ruchu polecenia i komendy nauczyciela. Reagowanie ciałem ułatwia proces zapamiętywania, rozumienia, jak również przyswojenia wprowadzonego materiału.